14 februari 2013

Kaarten (en Valentijn)

Vandaag is het Valentijnsdag. Afgezien van mijn grote liefde voor het boek Valentijn heb ik weinig met lelijke rode snoepjes, kussens en neprozen.

Maar stiekem vind ik het wél heel leuk om zo nu en dan op een bijzondere manier 'ik-hou-van-jou' te zeggen. Daarom kocht ik gisteren een mooie kaart voor mijn lief.


Ik hou van jou tot ik een grijze knot heb - en jij een kale kruin. En nog veel langer.

Ik heb een zwak voor mooie kaarten. Regelmatig wandel ik een winkel uit met mooie prents, grappige foto's en vrolijke kleuren op papier. Vreemd eigenlijk, want ik ben helemaal niet trouw in kaartjes sturen. Meestal vergeet ik ze en blijven ze in een laatje liggen. Wachtend op een spontane laat-ik-eens-een-kaartje-sturen-gedachte.

Vanmorgen kwam ik nog meer mooie kaarten en platen tegen in deze shop. Prachtig! Ik zou er het liefst een paar kopen en ophangen, maar de kale muren in ons huis zijn op één hand - wat zeg ik? op één vinger - te tellen. Misschien moeten we het (nu nog) leegstaande achterhuis er toch maar bij gaan huren.