2 december 2012

Leuk / niet leuk

Leuk: de serie 'Moeder, ik wil bij de Revue'. Ik genoot van de traagheid, de verhaallijn, de personages, het dansen, de dialogen. Maar natuurlijk genoot ik het allermeest van de muziek.


Niet leuk: de verkoopsters van de Douglas. Bij binnenkomst bekijken ze je van top tot teen, vragen met een nepvriendelijke stem: "Daahaag, kan ik u ergens mee van dienst zijn?" om je vervolgens (nadat je vriendelijk bedankt hebt) op twee meter afstand heel irritant in de gaten te houden. Ze zijn soms zelfs zo brutaal om aan klanten te vragen: "Mag ik u misschien een make-upadvies geven?". O MY. Als ze mij dat ooit durven vragen, word ik spinnijdig. Stel je voor, advies krijgen hoe je jezelf binnen een half uur om kunt toveren van een mens in een bewegende pop. Inclusief nepwimpers, nephaar, nepnagels en nepwangen. Ik bedank.