18 januari 2013

Spliterwten enzo

De afgelopen weken was ik stikdruk. Mijn werk kostte mij in veel meer tijd dan de twee dagen die ik er voor heb. Iets met een huisstijlverhuizing en héél véél wérk. Daarnaast was ik 's avonds druk met een inleiding die ik volgende week moet houden. Over het laatste gedeelte van het Doopformulier, mocht het je interesseren. Het interesseerde mij wel en dus las ik alles wat er ook maar een beetje mee te maken had, van Institutie tot iedere willekeurige Catechismusverklaring. En naast mijn werk en de inleiding was er nog een huishouden, een dochter, een man en een griep. En heel veel afspraken, visites en andere leuke dingen.

Maar hoera, ik rondde vanmiddag mijn inleiding af en het lijkt erop dat mijn werk wat rustiger wordt de komende tijd. De huisstijlverhuizing is achter de rug. Zo'n beetje. 

En omdat mij dat zeer verblijdt, vier ik het de komende dagen met lekkere dingen maken. Vanavond begin ik met een havermoutkoek, morgenochtend maak ik heerlijk zalmhapjes (voor de high-tea van morgenmiddag) en zondag staat erwtensoep op de planning. 

Overigens kwamen er meer mensen op het idee om erwtensoep te maken - niet geheel verrassend met die sneeuw en kou buiten. Ik toog vanmiddag naar de supermarkt om spliterwten te halen, maar het schap was helemaal leeg. Toen ik mij huilend omdraaide, zag ik drie mevrouwen staan. 

Mevrouw nummer 1: "Zoek je spliterwten?"
Mevrouw nummer 2: "De meneer is aan het kijken of er nog wat op voorraad zijn."
Mevrouw nummer 3: "Je kunt wel raden wat voor een weer het buiten is."

Originele keuze, die erwtensoep. 

(Ze waren nog op voorraad)